Kā izglītības iestādei reģistrēties un veikt pasūtījumu? Apskatīt
Microsoftteams image %28283%29

Latviešu valoda 6. klasei. Pirmā daļa

ISBN: 978-9984-11-628-0
7.95 € iesk. PVN
Ieskats iekšlapās

Zenta Anspoka, Egina Birzgale, Inga Zemīte

Komplekts “Latviešu valoda 5.–6. klasei” sastāv no mācību grāmatai pielīdzinātas darba burtnīcas (poligrāfisks izdevums) trīs daļās katrai klasei, tām atbilstošām viedtēmām mācību platformā www.soma.lv (digitāli) un metodiskajiem ieteikumiem skolotājiem (digitāli).  Izdevums nodrošina standartā noteikto sasniedzamo rezultātu apguves iespējas, tajā iekļauti daudzveidīgi uzdevumi zināšanu, izpratnes un pamatprasmju apguvei latviešu valodā, caurviju prasmju nostiprināšanai un paradumu un vērtību izpratnes veidošanai.

Komplektā ir iekļauts valodas mācības, saziņas un tekstveides plānveidīgs apguves process. Lingvodidaktiski un didaktiski pamatotā sistēmā skolēns mācās izprast, ka valoda ir domu izteikšanas, savstarpējas sazināšanās, pasaules izzināšanas, tās kultūras pieredzes uzkrāšanas, nodošanas, emociju izteikšanas un katra cilvēka pašapliecināšanās līdzeklis. Arī gramatikas apguvi izprotam kā  lingvistiski, psiholoģiski un metodiski organizētu sistēmu, kurā pastāv runas un valodas kā līdzekļa vienotība. Tā ir viena no indivīda intelektuālajām spējām, ko raksturo valodas sistēmas apzināta vai intuitīva pārzināšana, lai gramatiski un semantiski pareizi veidotu izteikumus un īstenotu konkrētu valodas funkciju jēgpilnā tekstā, jo bez gramatikas nav valodas. Tajā pašā laikā apzināmies, ka gramatika nedrīkst būt priekšmets pats par sevi, ko skolēnam uzdod iemācīties no paragrāfa līdz paragrāfam. Par pamatu ņemam atziņu, ka likumi jāsaista ar valodu, kas dzirdama klasē, mājās, laukā un uz ielas, jāintegrē ar literatūras saturu, pievēršot uzmanību valodas formu bagātībai, dažādu vārdu un priedēkļu nozīmes daudzveidībai, sinonīmiem,  izceļot valodas latvisko kultūru. Gramatika nav mērķis, tā ir tikai līdzeklis, lai sasniegtu mērķi: pareizu, latvisku latviešu valodu.

close