Kā izglītības iestādei reģistrēties un veikt pasūtījumu? Apskatīt
Lv7 mb drizuma

Latviešu valoda 7. klasei. Mācību burtnīca

ISBN: 978-9984-11-676-1
6.50 € iesk. PVN

2025

Izdevuma autori: Zenta Anspoka, Egina Birzgale, Līga Sudare, Inga Zemīte.

Komplektizdevumu “Latviešu valoda 7. klasei” veido poligrāfiski izdota mācību grāmata, ko papildina darba lapas, kuras iespējams iegādāties kā mācību burtnīcu vai kā digitālas darba lapas platformā www.soma.lv. Digitāli tiek piedāvāta arī programma, tematiskais plāns un tematu nobeiguma pārbaudes darbi ar vērtēšanas kritērijiem un snieguma līmeņu aprakstiem (skolēnam un skolotājam paredzētas darba lapas), kā arī mācību teorija un uzdevumi viedgrāmatā.

Komplektizdevums veidots atbilstoši valsts pamatizglītības standartam (Ministru kabineta 2018. gada 27. novembra noteikumiem Nr.747 “Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem”), un tas nodrošina sasniedzamo rezultātu pēctecību ar izglītības uzņēmumā “Lielvārds” jau izdotajiem mācību līdzekļiem "Latviešu valoda 5.—6. klasei."

Komplekts veidots, ievērojot vispārīgās didaktikas pamatprincipus, īpaši akcentējot sistēmiskumu, zinātniskumu un latviešu valodas jomas mācību satura metodiku.

Sistēmiskuma princips mācību grāmatā iestrādāts satura izvēlē un izklāsta pieejā. Saturs organizēts šādos lielajos tematos: Teikums tekstā (atkārtojums un padziļinājums par iepriekš mācītajiem pieturzīmju lietošanas gadījumiem); Teksts un tekstveide (pārsprieduma rakstīšanas apguve un salīdzinājums ar vēstījumu un aprakstu); Vārds teikumā (atkārtojums par iepriekš mācītajiem morfoloģijas jautājumiem); Darbības vārds un tā divdabja forma (padziļinājums par darbības vārdu, kā arī priekštata veidošana par darbības vārda divdabja formu). Kad šie temati apgūti, skolēni strādā ar dažādu funkcionālo stilu tekstu valodas analīzi.

Katrs lielais temats ir sadalīts apakštematos (paredzēti 1–2 stundām), kas formulēti kā jautājumi, piemēram, Par ko rakstīt pārspriedumu? Kādus paņēmienus izmantot pārsprieduma planošanai? Kā veidot argumentus? Katram apakštematam ir paredzēt darba lapa, lai skolēni varētu strādāt ar dažāda veida tekstiem.

Stundas (vai dubultstundas) ir veidotas, ievērojot produktīvas stundas elementus – stundu sāk ar ierosināšanas uzdevumu un iepriekšējo zināšanu aktualizēšanu, tad veic uzdevumus, kuros iegūst jaunu informāciju, ko lieto gan kopīgi skolotāja vadībā, gan individuāli. Mācību uzdevumi veidoti dažādiem izziņas līmeņiem, ievērojot pakāpenību (no vienkāršākā uz sarežģītu). Stundas nobeigumā mācību grāmatā vai darba lapās ir ietverti zināšanu un prasmju pārneses uzdevumi, kā arī pašvadītas mācīšanās uzdevumi, tajā skaitā domāšanai par savu mācīšanos (ko darīju, kā darīju, kāpēc tā darīju, kas man sanāca) un citu caurviju prasmju nostiprināšanai, lai mācītos iedziļināties un veicinātu skolēnu kognitīvās un metakognitīvās spējās un lietpratību.