Kā izglītības iestādei reģistrēties un veikt pasūtījumu? Apskatīt
Mat kombinatorika jaunums 2

Matemātika vidusskolai. Kombinatorika un varbūtība

ISBN: 978-9984-11-644-0
13.90 € iesk. PVN
Ieskats iekšlapās

France, Jaunzeme, Slokenberga, Purgaile

Mācību grāmata “Kombinatorika” ir trešā daļa no komplektizdevuma “Matemātika vidusskolai”. 

Mācību līdzeklis izstrādāts, ievērojot Ministru kabineta 2019. gada 3. septembra noteikumos Nr. 416 “Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem” iekļautās prasības.

Par ierosinājumu, to precizējot un papildinot, izmantota Valsts izglītības satura centra Eiropas Sociālā fonda projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” Skola2030 projektā izveidotā programma, tāpēc katra komplektizdevuma mācību grāmata atbildīs vienam no šajā projektā ietvertajām “Matemātika I”  tēmām.

Grāmatā “Kombinatorika un varbūtība” apkopotie jautājumi šādā izklāstā līdz šim nav bijuši publicēti vienkopus. Jaunajā izdevumā piedāvājam visu nepieciešamo saturu, temata veiksmīgai apgūšanai. Saturs ir veidots mērķtiecīgi, lai skolēni turpinātu padziļināt zināšanas par pamatskolā apgūtajiem pamatjautājumiem - kas ir kopas, kombinatorika un varbūtība, paplašinot jēdzienu un atbilstošo darbību klāstu. 

Mācību izdevuma struktūra veidota pēc tādiem pašiem principiem, kā abas iepriekšējās komplektizdevuma grāmatas “Vektori” un “Līnijas vienādojums”. Katra temata sākumā norādīti skolēnam sasniedzamie rezultāti, atslēgas vārdi, iestrādāti kvadrātkodi, kas ļauj viegli un ātri atvērt mācību saturu digitālajā vidē platformā “Soma”. Izdevumā izmantotas atgādnes, papildinoši fakti vai padomi un pašpārbaudes jautājumi. 

Viens no būtiskākajiem konceptiem jaunajā izdevumā un komplektizdevumā ir dot iespēju skolēniem apzināti pilnveidot kādu no matemātikas risināšanas vai mācīšanās stratēģijām. Viens no tiem ir veltīts veidot prasmi lasīt ar izpratni, lai risinātu uzdevumus, kas doti teksta formātā, piemēram, kombinatorikas uzdevumus, kur teksts satur skaitļus vai simbolus, vai otrādi, izmantojot doto tekstu, jāsaprot, kuri formulās dotie simboli atbilst konkrētiem elementiem. Uzmanība tiek veltīta jautājumiem, kas rosina skolēnus domāt par to, kā viņi risina uzdevumus. 

Saturā iestrādāti arī vairāki matemātikas mācīšanās principi veiksmīgai vielas apguvei, piemēram, aktualizācijas uzdevumi, kuros skolēnam jāizmanto iepriekšējās zināšanas un prasmes, lai radītu jaunas idejas un zināšanas. Izdevuma saturs mudina uz mērķtiecīgu jautājumu uzdošanu, kas dod iespēju skolēnam izmantot un uzlabot spriešanas prasmi, veidot izpratni par svarīgākajām matemātikas idejām un to saistību. Tāpat arī rosināts attīstīt matemātikā izmantojamo procedūru — darbību, algoritmu u. c. — daudzveidīgu lietošanu, demonstrējot izpratni par tām.

 

 

 

 

close